Dit initiatief wordt besproken in de volgende adviesgroepvergadering op donderdag 24 apr., 2025
Het Gibraltar Zomerfeest is een buurtfeest om de sociale cohesie in de wijk te versterken en de zomer samen te vieren.
Buurtbewoner Anouk Schepers is initiatiefnemer en indiener van het plan. Op dit moment wordt er een werkgroep van actieve buurtbewoners (nieuw en oud) samengesteld om dit plan verder te realiseren. Combiwel (Richtsje Kurpershoek) en gebiedsmakelaar Abdellah Tallal (Gemeente Amsterdam) zijn bij de organisatie betrokken. Daarnaast heeft oa woningbouwvereniging Ymere al laten weten dit initiatief te willen ondersteunen.
Het zomerfeest is een feest voor alle bewoners van de Gibraltarbuurt, van jong tot oud. Het feest biedt een laagdrempelige manier om buurtgenoten te ontmoeten, nieuwe contacten te leggen en een gevoel van saamhorigheid te versterken. Door lokale ondernemers en initiatieven te betrekken, ondersteunen we ook de buurtgemeenschap. We verwachten zo'n 200-250 bezoekers.
Dit zomerfeest is goed voor de buurt om een aantal redenen:
1. Tegengaan van eenzaamheid: Het evenement moedigt sociale interactie aan, wat vooral belangrijk is voor alleenstaanden of nieuwe bewoners.
2. Verbinding tussen generaties: De diverse activiteiten trekken verschillende doelgroepen aan, van kinderen tot senioren.
3. Ondersteunen van lokale ondernemers en initiatieven: Door samenwerking met lokale horeca, scholen en artiesten stimuleren we de community.
4. Een positieve en feestelijke sfeer in de buurt: Dit soort evenementen dragen bij aan een fijne en veilige leefomgeving.
We gaan het Gibraltar Zomerfeest op verschillende manieren onder de aandacht brengen om zo veel mogelijk bewoners te betrekken en te informeren.
1. Social media: een Facebook-evenement waarin we regelmatig updates delen en bewoners uitnodigen om deel te nemen. Dit evenement delen we in de verschillende buurtpagina's, zoals Bolo Buren.
2. flyers en posters verspreiden in de buurt, zoals in winkels, op prikborden in de straat en bij buurtlocaties zoals het IKC de Boomgaard. Dit zorgt voor zichtbaarheid in de wijk. Daarnaast ook flyers in de brievenbussen om mensen te bereiken die niet op social media zitten.
3. Daarnaast werken we samen met lokale ondernemers en organisaties zoals Broodje Lekker, Abbey en Dojo Doorjé. Dit helpt om ook bewoners te bereiken die minder snel via social media of flyers worden bereikt.
Dit initiatief wordt besproken in de volgende adviesgroepvergadering op donderdag 24 apr., 2025
Log in om een reactie te plaatsen:
Inloggen of registreren
Nog geen reacties