logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Bos en Lommer

Kolenkit x Blabla Sounds Jam

Simone Tijdink
08-12-2022 19:36 | Kunst & cultuur | Kolenkit

Status

Initiatief ingediend
Initiatief op agenda
Initiatief besproken
Budget toegekend
Gerealiseerd

Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!



Simone en Irwan organiseren vier jamsessies met en voor muzikanten, woordkunstenaars en toeschouwers uit de buurt.

Wie

Zie dit bestand voor de volledige omschrijving:
https://docs.google.com/document/d/16FKZZjwbJL0KCKPyD8K1uhSQYNlbMQu2/edit?usp=share_link&ouid=102031251700167208061&rtpof=true&sd=true

Zie deze link voor foto's van eerdere edities:
https://drive.google.com/drive/folders/16sHiuf1Mt6bAwr7Q-sTxnaZYuNQ69-N2?usp=share_link

Simone en Irwan organiseren samen met Fouad Lakbir en Peter Both vier jamsessies met en voor muzikanten, woordkunstenaars en toeschouwers uit de buurt, onder de naam Kolenkit x Blabla Sounds Jam. De jamsessie staat gepland voor 27/05/2023; 24/06/2023; 30/09/2023; 28/10/2023 van 17:00 tot 22:00 en vindt plaats in de KolenKitKas aan het Vrouwengelukhof in Bos en Lommer. Simone en Irwan zijn professionele muzikanten met muziekbedrijf Blabla Sounds (blablasounds.com). Ze produceren muziek en organiseren kunstevenementen met een maatschappelijk karakter, zoals Feel It! De Expo tijdens ADE 2021 en drie eerdere edities van de Kolenkit x Blabla Sounds Jam. Fouad en Peter zijn onderdeel van het KolenKitKas team. In Juni 2022 heeft de jam voor het eerst plaatsgevonden met steun van Buurtbudget. Daarna hebben er nog twee edities plaatsgevonden zonder budget en zonder basisband.

Wat

De voornaamste doelen voor onze jamsessie bestaan uit het stimuleren van ontmoetingen en talentontwikkeling van muzikanten (in de dop). We merken dat er in West nog maar weinig jamsessies worden georganiseerd, en dat is wat ons betreft een gemiste kans voor de buurt.

Ontmoetingen stimuleren
In West, specifieker in Bos en Lommer, is er veel in verandering door een nieuwe aanwas van bewoners en ondernemingen. Daarom is het belangrijk om verbinding te stimuleren tussen alle bewoners, oud en nieuw, en op die manier de sociale cohesie te bevorderen. De organisatoren van het evenement hebben gemerkt dat er via jamsessies makkelijk ontmoetingen ontstaan tussen mensen van alle achtergronden en leeftijden, omdat de gezamenlijke focus muziek en gezelligheid is. Bij terugkerende jamsessies worden de bezoekers, zowel toeschouwers als deelnemers, bekender met elkaar en ontstaan er nieuwe samenwerkingen en vriendschappen.

Talentontwikkeling
Jamsessies zijn de ultieme manier om talent te ontwikkelen, zowel voor gevestigde muzikanten en woordkunstenaars als voor mensen die nog nooit eerder hebben samengespeeld. Door jamsessies dmv improvisatie leren artiesten heel goed naar elkaar te luisteren en samen nieuwe muziek te creëren. Daarbij krijgen artiesten de kans om elkaar te ontmoeten, hun netwerk te vergroten, en samenwerkingen te starten. Dit is waardevol voor de ontwikkeling van hun carrière of hobby.

Hoe

Dankzij eerdere edities van de jam, is de jam al wat bekender geworden onder muzikanten en buurtbewoners, en vragen zij regelmatig wanneer de volgende editie van de jam zal plaatsvinden. Daarbij zullen we de komende editie van de jam wederom actief promoten om steeds weer een divers publiek aan te trekken, met name uit de buurt.

Online
We zullen we een bericht delen in de lokale Facebookgroepen van de buurt. Daarbij delen we het evenement op de Instagram van de organisatoren en locatie. De les die we hebben getrokken uit de vorige edities is dat we deze promotie op sociale media vaak moeten herhalen, voordat mensen daadwerkelijk naar de jam komen. Voor de digitale promotie maken we gebruik van een eigen ontworpen flyer en van professionele foto’s die gemaakt zijn tijdens eerdere edities. Deze gaan we om de beurt online delen. Daarbij nodigen we muzikanten, woordkunstenaars, vrienden en kennissen in ons eigen netwerk persoonlijk uit. We vragen bovendien de artiesten om ook hun eigen publiek en medespelers mee te nemen.

Offline
Tevens laten we 1000 flyers afdrukken om te verspreiden bij lokale buurtcentra, theaters, horeca en muziekscholen. We drukken ook 50 posters af die we plakken op publieke plekken in Bos en Lommer. Bij muziekscholen en buurtcentra zullen we extra werven om meer muzikanten en woordkunstenaars aan te trekken met het aanbod om samen te spelen met andere muzikanten in een laagdrempelige setting.

Totale kosten van initiatief:

€ 3.796,36

Toegekend buurtbudget:

€ 3.796,36

Wat vindt u?

"Had je ook al gedacht aan..."
"Ik wil graag helpen met..."
"Ik steun dit initiatief, want..."
"Maar hoe zit het dan met..."
We ontvangen graag reacties van buurtbewoners!
Reageer

Delen

Reacties

Nog geen reacties

Login of registreer om te kunnen reageren.

Om te stemmen moet u ingelogd zijn.