Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Ik wil graag de terugkerende rommelmarkt in de Kolenkit organseren.
Ik ben Karima en ik organiseer de Kolenkit Rommel Souk samen met Nadia en Halima in de Kolenkit. Het gaat in 2023 5 keer plaatsvinden. Het gaat om de volgende data: 25 februari, 22 april, 24 juni, 30 september en 14 oktober. We organiseren dit met ondersteuning van Combiwel Buurtwerk en de gebiedsmakelaar. Net als eerder, voor en tijdens de Corornaperiode. Veel bewoners hadden en hebben hier nog steeds behoefte aan.
Elke Rommel Souk willen we een thema geven. De eerste Rommel Souk is de Kick-off, er komt een kinder Souk, een Mantel Souk, een Buren Souk, een gezonde leefstijl Souk of een Women Empowered Souk. We willen organisaties betrekken die informatie verschaffen aan de buurt. Voorbeelden van organisaties die we willen uitnodigen zijn OKT, Flying Squad, Next Level, Samen Kracht, MPW/Stichting Aminah, de gezondheidsambassadeurs, diversiteits ambassadeurs. De ondernemersvereniging willen we dit jaar ook betrekken.
De doelen van deze Kolenkit Rommel Souk zijn:
1. Het creëren van de zichtbaarheid van de sleutelvrouwen. Het is belangrijk dat zij elkaar leren kennen, maar ook gewoon je eigen buur. Zo weet je of je elkaar kan helpen bijvoorbeeld en deelnemen aan activiteiten in de toekomst.
2. Wij, de sleutelvrouwen, leren hierdoor zelf beter organiseren. Hier hoort ook bij dat we andere organisaties en ondernemers betrekken en niet alleen de bewoners.
3. We attenderen de bewoners op de informatie van de organisaties die ook een kraampje hebben op de markt. Het gaat niet alleen over dingen kopen en verkopen.
4. Sommige bewoners komen normaal gesproken niet veel uit hun huis. Maar we weten dat ze wel uit hun huis komen als we Rommel Souk organiseren. Mensen komen hierdoor met elkaar in contact. Hopelijk stimuleert dit om vaker de deur uit te gaan en met mensen te praten. Hierdoor wordt natuurlijk de sociale cohesie versterkt. Arm/Rijk en Oud/Jong wordt verbonden.
Hier nog even het laatste doel, doel 5:
Voor zowel kinderen als volwassen ontstaat er bewustwording over geld.
We gaan onze flyer verspreiden in de wijk zowel online als offline. Deze kunnen we ook bij de Buurtkamers en de ondernemers ophangen. Ook in de plaatselijke scholen en winkels. Kolenkitkrant. Westkrant, Parool.
Mond op mond reclame werkt ook goed.
Totale kosten van initiatief:
€ 6.600,00
Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Nog geen reacties