Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Wij willen graag een podium maken voor amateur muziek, wat herkenbaar en toegankelijk is voor de buurt.
Wij zijn: Arjen Schalker ( eigenaar saxofoon winkel Saxomania) Iman Spaargaren zelfstandig muzikant en docent.
Het initiatief is voor 3 evenementen.
De Datums: 1e zondag van Augustus, September en oktober.
Dit valt op zondagen, omdat wij dit doen op de vergunning van de Sunday Market.
Wij hebben al 2 zondagen gedaan en wel 1 mei en 5 juni.
Hiervan staan filmpjes op de website. ( www,musicatthewesterpark.nl)
Dit was een succes, en we hebben na 1 mei 50 nieuwe aanmeldingen gekregen voor de MATW nieuwsbrief.
Wij werken samen met :
Het Muziekpakhuis,
Popschool Amsterdam
de Jam oefenstudios's
Saxomania
De Muziekfabriek
Westcoast Productions ( Instalatie verhuur Prinseneiland)
Het doel is om amateurmuziek zichtbaar te maken, en daarmee ook bereikbaar voor de mensen.
Aangezien er wel podia zijn voor de professionele muzikanten en voor talentvolle kinderen, wordt het grote midden segment aan muziek beoefenaars nogal over het hoofd gezien.
De zichtbaarheid moet laten zien dat het leuk is om muziek te maken op allerlei niveau’s. Iedereen kan het, en het is ook leuk om naar te kijken en luisteren.
Belangrijk onderdeel van dit initiatief was dat het altijd op een vaste locatie is, met af en toe een uitzondering, zodat mensen 1 keer in de maand kunnen rekenen op dit evenement. Deze locatie is tussen de Kunst en huizen aan de Polonceau kade.
Voor dit evenement is er een website opgezet, en een communitie opgezet ( ook via klanten van Saxomania) 350 liefhebbers.
Er is een samenwerking aangegaan met het Jam die een drumstel ter beschikking heeft gegeven.
In de eerste instantie zijn er bandjes uit eigen kring maar wij hebben ook contact opgenomen met de Popschool Amsterdam en het Muziek Pakhuis.
De zanginstallatie is gehuurd bij een bedrijfje op het Prinseneiland Westcoast Productions. De tent huren wij bij Joma tenten verhuur bedrijf te Zwanenburg.
Voor dit evenement is er een website opgezet, en een communitie opgezet ( ook via de klanten
van Saxomania) 350 liefhebbers!
Er is ook een maandelijkse nieuwsbrief, en wij posten het ook op de sociale media.
Totale kosten van initiatief:
€ 10.000,00
Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Nog geen reacties