Dit initiatief heeft goedkeuring van de adviesgroep! De indiener kan subsidie aanvragen om het project te realiseren. Uitspraak van de adviesgroep: Mooi initiatief.
(T)huis in de Staats droomt van een burennetwerk waarin iedereen elkaar kent, de buurt kent en elkaar weet te vinden.
Het (T)huis in de Staats-team bestaat uit betrokken buurtbewoners van de Staatsliedenbuurt en omstreken;
Lois Wehl; Fotografie / vormgever / sociale media
Harold Kreuk; Interviewer
Chiquita Krook; Projectcoördinator
Jette Uittenhout; Ambassadeur, coördinator Stichting Kerk en Buurt.
(T)huis in de Staats is een voortdurend project dat is begonnen in 2021 met een reeks interviews, een magazine, een expositie en verschillende activiteiten in de buurt (workshops, debat, wandelingen..). Wij zetten dit voort met een nieuw expositie moment tijdens het (T)huis in de Staats Festival.
Een deel van onze aanvraag is ter aanvulling op de begroting die wij hebben ingediend voor West Verbindt. Om het project te bestendigen willen wij de bestaande website gebruiksvriendelijker maken zodat het als burenplatform kan fungeren. Ook willen wij een nieuwe magazine uitbrengen. Het (T)huis in de Staats Festival willen wij gebruiken om het burenplatform onder de aandacht van alle bewoners te brengen. Wij vragen middels deze weg een budget aan om het burenplatfom in de buurt te verankeren.
Wij zetten in op alle bewoners van de Staatsliedenbuurt. Jong en oud, online en offline. Bij het selecteren van de geprotreteerden proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met het representateren van het hele buurt. Hierbij denken wij ook aan ondernemers en sleutelfiguren die soms niet in de buurt wonen maar wel veel tijd en aandacht investeren in de buurt. Mensen die iets doen voor de buurt en zich op een manier verbonden voelen met de buurt.
Ons doel is de verbinding die er is laten zien en mensen enthousiasmeren elkaar op te zoeken en iets voor de buurt en elkaar te doen.
Wij willen met ons festival in oktober 200 mensen bereiken die deelnemen in de Nassaukerk. Door Intsagramm, posters en stukjes in de Staatskrant willen wij 5000 mensen op een manier bereiken. En dat proberen wij per maand vast te houden door op de verstillende kanalen zichtbaar te zijn en updates te doen.
Door posters en flyers van ons festival, sociale media en door de ondernemers vereniging te betrekken en iedereen - alle vrijwilligers en onze geportretteerden- te vragen hun achterban te benaderen. We betrekken verschillende buurtorganisatie; Kerk en Buur is betrokken, Buurtlicht en Stadsdorp.
Omdat we net als voorgaand magazine inzetten om een mooie toegankelijke layout bereiken wij een grote groep buurtgenoten.
Totale kosten van initiatief:
€ 3.672,50
Dit initiatief heeft goedkeuring van de adviesgroep! De indiener kan subsidie aanvragen om het project te realiseren. Uitspraak van de adviesgroep: Mooi initiatief.
Nog geen reacties