Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Divers aanbod mogelijk maken van creatieve educatieve activiteiten in Buurtruimte de Nieuwe Reiger
De actieve bewonersgroep die de activiteiten in Buurtruimte De Nieuwe Reiger initieert en faciliteert, wekelijks in de maanden mei t/m december 2023.
Doelgroep: iedereen uit de omgeving van De Nieuwe Reiger die eens iets nieuws wil uitproberen, andere mensen ontmoeten, zichzelf uitdagen of gewoon een gezellige dag wil hebben. In het byzonder de clienten van Welzijn op Recept en de minder mobiele buurtbewoners. Het aanbod wordt door de kerngroep voorbereid en bij elkaar gezocht.Er is 1 maandelijks vaste aktiviteit de andere aktiviteiten zijn wisselend. De aanwezigen kunnen wel aktiviteiten aangeven voor later in het programma deze wordt plm. 3 maanden vooruit gepland. Er is geen eigen bijdrage want het is een buurt met veel verborgen armoede, we willen niemand uitsluiten of stigmatiseren.
Het enthousiasme van de deelnemers bij de eerder georganiseerde proefmaand Grand Dessert voor de Zintuigen was groot. Dus het verzoek vanuit de buurtbewoners is om dat voortaan wekelijks te mogen doen. Vandaar deze aanvraag om de rest van het jaar gevarieerde workshops mogelijk te maken, de workshopleiders nemen ervaring, expertise en materiaal mee.
Doelstelling hierbij is het versterken van de sociale cohesie. Samen creatief bezig zijn stimuleert mensen om tot zelfontplooiing en uitwisseling van kennis en ervaring te komen. We willen dit bewerkstelligen door middel van heel afwisselend aanbod van activiteiten, zodat er voor elk wat wils langs komt in de loop van de maanden. We willen o.a. samen tekenen, verven, lezingen over kunsthistorica, naar de natuur gaan en prikkelende thema's bespreken.
De workshops worden kenbaar gemaakt via de agenda van De Nieuwe Reiger op facebook, via raampostertjes bij De Nieuwe Reiger en in de buurt in de trappenhuizen van de flats. De flyer wordt ook digitaal verspreid aan Welzijnscoaches, het Wijktafeloverleg (zorgprofessionals) Westerpark, Stadsdorp Westerpark. Bij een aantal lokale ondernemers wordt de flyer ook gepromoot. Verder is er uiteraard mond-tot-mond reclame van deelnemers de buurt in. Omdat de buurtruimte niet heel groot is beperken we de werving vooral tot de Frederik Hendrikbuurt en Marcantibuurt.
Totale kosten van initiatief:
€ 5.640,00
Dit initiatief heeft subsidie ontvangen en is uitgevoerd!
Nog geen reacties