logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Oud-West

Het Gewilde Westen, januari 2015

Thomas Goldschmidt
21-11-2019 17:58 |

HGW heeft een camera aangevraagd om buurttelevisie te maken en budget om een informatiescherm te realiseren.

De programma’s gaan over alles wat er in de buurten van Amsterdam Oud-West gebeurt en nieuwe ontwikkelingen die hier plaatsvinden. Een recent voorbeeld is het eenjarig bestaan van de Hallen waar teamleden van het Gewilde Westen opnames maakten en voorbijgangers, bewoners en ondernemers van Oud-West interviewden. HGW vindt het dan ook belangrijk om dit project te organiseren en mensen te informeren zodat zij betrokken zijn bij wat er in de buurt gebeurt. Dit uit zich in betrokkenheid bij buurtbewoners onderling, maar ook betrokkenheid bij de mensen die deelnemen aan het Gewilde Westen. Het initiatief is een vorm van dagbesteding waarbij bewoners die werkloos zijn of mensen die ‘aan de kant staan’ geïnformeerd worden en daardoor dichter bij de samenleving komen te staan. Bewoners reageren goed op dit initiatief. Het Gewilde Westen krijgt positieve reacties op de programma’s die uitgezonden worden. Dat is het resultaat dat het team voor ogen had. Maar toch vindt HGW dat het altijd beter kan. Zij zijn ervan overtuigd dat de bewoners die gebruikt hebben gemaakt van het initiatief, vinden dat er meer van zulke projecten moeten komen. Het team van Het Gewilde Westen doet dit werk met veel plezier.