Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Bos en Lommer

Initiatief ingediend

Status

Dit initiatief is ingediend, maar staat nog niet op de agenda van de adviesgroep om besproken te worden. De gebiedsmakelaar kijkt eerst nog even mee.

Break The Silence- A night of Art & Music

Door: Marlene Amsdorf
25 februari 2025

Een muziekavond in de Kolenkitkas met livemuziek en kunst voor buurtbewoners die afstand hebben tot de arbeidsmarkt

Wie

Het initiatief wordt ingediend door Marlene Amsdorf en georganiseerd door EventHands. Marlene Amsdorf is singer-songwriter onder de artiestennaam Lany K., begon haar muzikale reis bij Muziekschool Amsterdam, waar ze zowel peuterlessen gaf en werkte als marketeer. Inmiddels heeft ze haar eigen lespraktijk, Marlene’s Melodieën, waarin ze kinderen samen met de ouders/verzorgers op een speelse manier muziek laat ontdekken. Daarnaast geeft ze muziekles op basisschool De Morgenster via Bmusic School en werkt als marketeer bij EventHands. EventHands maakt jongeren arbeidsfit in de eventsector en is expert op het gebied van jongerenparticipatie, preventie en arbeidsintegratie voor een betere toekomst.

Het evenement vindt plaats op donderdag 29 mei om 17.30 uur

Wat

Dit initiatief brengt buurtbewoners samen die afstand hebben tot de arbeidsmarkt om zo hun stem te laten vinden en met hun dromen aan de slag te gaan. Het project wordt mede-georganiseerd door EventHands die expert is op het gebied van jongerenparticipatie en jongeren begeleid naar werk in de eventsector en graag ook een vrijwillige bijdrage aan dit project wil leveren. Met live muziek van Lany K. en een creatief moment waar buurtbewoners hun dromen kunnen opschrijven of tekenen op een canvas ontstaat er een gevoel van gemeenschap. Lany K.'s muziek, met thema's als zelfliefde, verlies en veerkracht, versterkt hiermee de boodschap. Het is een laagdrempelige manier om elkaar te ontmoeten, te versterken en verhalen te delen. En het kunstwerk blijft hangen als herinnering in de Kolenkitkas. Dit initiatief moedigt mensen aan om hun stem te laten horen en dromen na te jagen, ondanks uitdagingen in het leven.

Er wordt een opkomst van 30 tot 50 bezoekers verwacht. Via lokale netwerken en sociale media kan de impact verder groeien, zodat nog meer buurtbewoners deelnemen aan deze mooie ervaring.

Hoe

Het initiatief wordt zowel offline als online gepromoot met drukwerk en via online social media kanalen.
- Flyers en posters in theaters, muziekscholen en buurthuizen.
- Sociale media en buurtgroepen voor aankondigingen en updates.
- Mond tot Mond reclame en persoonlijke uitnodigingen.
- Samenwerking met lokale organisaties



Translate

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren